2011. július 26., kedd

A Google+ és a közsségi portálok

Ismét egy közösségi site indult és szárnyal neve: Google+

Kicsit hazabeszélek, ha a Google termékeiről van szó, hiszen ez is most már az egyik termékük. Közösségi portálként működik már egy ideje, csak eddig BETA tesztelőkön, és meghívottakon kívül nem nagyon volt rá esély hogy valaki kipróbálhassa. Annak idején volt egy hasonló kezdeményezés az ORKUT mely kezdetleges, és sok ember számára ismeretlen itthon. A különbség most jelenleg a grafikában a kezelhetőségben jelentkezik. Jelenleg 70 millió ember használja, többé-kevésbé sikerrel. Kicsit olyan érzésem van, mikor már írtam a Facebookról, akkor volt 15 ismerősöm azon a siteon. Mára ez a szám úgy 300-al magasabb. A Facebook magyar nyelvére lefordítása után jóval többen mentek fel az oldalra, ez is tükrözi, hogy kicsiny országunkban nem nagyon tudnak angolul, nyelvvizsga ide vagy oda. Akkor mindenki leszólt, hogy gagyi a Facebook, mert az IWIW, és a MyVip sokkal jobb. Akkoriban a Facebook cikkemet pedig több mint 6 ezer ember olvasta el. Most meg csak mosolygok rajtuk hogy, kiröhögtek akkor. Mára pedig a legtöbb postot, képet dobálják-töltik (Upload) fel eme közösségi portál főoldalára. Egyre több vicces-mókás oldal jön létre, melynek a megosztásai hihetetlen mértékben terjednek. Régebben ezeket a mailben terjedő jóindulatú vicces mailek kör e-mailek formájában mentek tovább vagy levélszemétként végezték (Spam). A közösségi portálok ezeket foglalják magukba mára. A különbség csak annyi hogy itt egy klikkeléssel megoszthatja (Share) és azt már az ismerőseinek ismerősei is látják. Ami még nagy előnye, hogy nincs Spam. Persze térhódítást is szereztek maguknak ezek a közösségi portálok, amit a mobiltelefon gyártó cégek is észrevették ezt így különböző platformokra azonnal fejlesztettek rá ennek megfelelően programokat: RIM, Symbian, és persze az Android (időrendi sorrendben). Az átlag felhasználó nem lát mást csak annyit hogy ismét van egy barát keresgető, megosztó portál. A komolyabb cégek viszont pénzt látnak benne. Hiszen egyetlen jól irányzott SNM-el(Social Network Marketing) több 100 ezer emberhez juthat el cégük hirdetése. Egy jó hirdetéssel pedig volt már cég hogy kilábalt a kevésbé nyereséges időszakukból. Tehát a látszat az, hogy közösségi portál, de a lényeg hogy hatalmas üzlet is van benne. A felépített adatbázis pedig akkora értéket képvisel, hogy pénzben nehéz megjósolni, ezért nem is bocsátkozok ebbe bele. Ameddig a Facebook nem kevés évével jelenleg 750! Millió felhasználóval büszkélkedhet, azért a Google+ pár hete már 20 Millió regisztrációt mondhat a magáénak, ez a szám pedig napról-napra emelkedik több százezerrel. Visszatérve a Google+ szolgáltatásához, nagy érdekessége hogy a kamu regisztrálókat szűrik, és törlik is végelegesen. A kérdés persze az, hogy miből állapítják meg hogy kamu vagy nem kamu a név, és a regisztráció. Mint írtam új a Google+, ami viszont kapásból megragadott, hogy Androidos felhasználóként is kipróbáltam a szolgáltatást EDGE hálózattal. Ledöbbentem. Tökéletes szép tiszta felület, átlátható a kezelhetősége még telefonon is. Azért írtam az EDGE hálózatot, mert nagyon lényeges. A mobilhálózatoknál megkülönböztetnek GPRS, EDGE,3G WCDMA hálózatokat, ezeknek a sebessége az irányadó, míg a GPRS a lassú addig a 3G a leggyorsabb. Jelenleg Tiszadobon nem hasít a net mobilon, tehát EDGE hálózat van. Ameddig a Facebook szenved 1-1 képnek a feltöltésével (2 perc) addig a Google+ simán vette ezt az akadályt 5! Másodperc alatt, meg is volt osztva a kép a közösségi portálon. Nem jöttem rá milyen tömörítést használnak vagy hogyan oldották meg, de tény villámgyors. Amennyiben pedig ilyen számban növekszik, a felhasználói regisztráció fel fogja venni a versenyt a Facebookal. Sokan persze a Zynga játékok miatt szeretik a Facebookot (Farmville,poker stb…)  azoknak egy jó meg egy rossz hír. A Facebook nézeteltérésben van a Zynga-val tehát lehet hogy szakítanak a nagy barátsággal. A jó hír pedig az, hogy a Google+ máris felvette velük a kapcsolatot,tehát ilyen formában játszható marad, csak másik közösségi portálon. Aki olvas, a sorok között az már látja benne az üzletet. Aki nem annak felteszem a kérdést: Vajon a Google miért akar társulni minden áron a Zynga-val? A válasz korántsem bonyolult. A Zynga rendelkezik több mint 1milliárd feletti felhasználóval.  Mielőtt valaki javítgatna, hogy hogyan mert a Facebook csak 750 milliós, elárulom, hogy a Zynga mindenütt ott van. BEBO,Friendster,MySpace,Facebook,HI5 stb… Így jön össze ez az irdatlan magas szám. Aki pedig emlékszik nem is olyan rég különböző bónuszpontokért,be kellett regisztrálni a e-mail címünket. Ugye-ugye? J  Az egész csak egy jól irányzott adatgyűjtés volt. A Google meg hülye lenne nem velük üzletet kötni, cserébe az emberek pedig csak özönlenek majd a Google+ -ra. További előnye a Google+ -nak, hogy videó-telefonálás is van rajta, amit a Facebook még csak most bontogat, és próbálkozik. Ami pedig nem mindegy, hogy mobilon is működik, ráadásul úgy hogy konferencia videó beszélgetéseket lehet kezdeményezni. Itt a további kudarc a Skype-nak. Hiszen nála ez már prémium funkció, itt pedig nem az. Minden ingyen van (némi reklámmal (ADSENSE), ahogy a Google szolgáltatásainál ez megszokható. Milyen Google termékek vannak? Megtalálható itt blogomon, egy másik postban. Összeségében jó lesz nagyon a Google+ csak várjuk ki a végét….Folyt köv…
Best Blogger Tips
  • Stumble This Post
  • Save Tis Post To Delicious
  • Share On Reddit
  • Fave On Technorati
  • Buzz This Post
  • Tweet This Post
  • Digg This Post
  • Share On Facebook
Blog Gadgets

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kommentek

Blog Admin

Attila Burg Facebook profilja